در روابط عاطفي، چگونه عمل مي كنيد؟!
آيا متوجه شده ايد، زماني كه صحبت از دل بستن به ميان مي آيد ناخودآگاه به سمت افراد خاصي جذب مي شويد كه يكي از آنها مي تواند حقيقتاً نيمه گمشده شما باشد؟!
بسياري بر اين باورند كه ستاره ها، تأثير چشمگير و بسزايي روي اين موضوع دارند. با انجام آزمون زير، در خواهيد يافت كه به چه نوع انرژي عاطفي نياز داريد، از ارتباطات و تعاملات ويژه مرتبط با خودتان آگاه مي شويد و مهمتر از همه، نيمه گمشده خود را پيدا خواهيد كرد!

سؤالات

1- حتي در دوستانه ترين روابط هم، اختلاف نظرها و مشاجرات اجتناب ناپذيرند. شما و نيمه گمشده تان در رابطه با تضادها و اختلاف نظراتتان، چه اقداماتي صورت خواهيد داد؟
الف: ما خيلي دوستانه و با مهرباني در مورد مشكلاتمان صحبت و تبادل نظر مي كنيم.
ب: ابتدا سر يكديگر داد مي كشيم و بعد از كلي جروبحث با صداي بلند، با هم آشتي مي كنيم و به توافق مي رسيم.
ج: ما به خوبي مي دانيم كه گاه و بيگاه همه زوجها بايستي سر مسائلي با يكديگر بحث و مشاجره كنند، اين كشمكش ها، ارتباط مشترك را مستحكم تر و با ثبات تر مي كند.
2- شما و نيمه گمشده تان، يك روز تعطيل را چگونه سپري مي كنيد؟
الف: هر يك به كارهاي معوقه و مورد علاقه مان مي پردازيم و در پايان روز به يكديگر مي پيونديم.
ب: به جمع دوستانمان مي پيونديم و به جايي مي رويم كه حال و حوصله اش را داشته باشيم.
ج: چه موقعيتي بهتر از يك روز تعطيل؟ تمام مدت در كنار هم خواهيم بود و اوقات خوب و خوشي را مي گذرانيم.
3- در يك رابطه عاطفي، كدام يك از خصوصيات و ويژگي هاي زير، برايتان مهمتر از بقيه است؟
الف: انگيزه ها، برخوردها و رفتار مشترك
ب: رشد و تحول مشخص و دوجانبه
ج: احترام، مهرباني، رأفت، ملاحظه و دوستي طولاني مدت و ابدي.
4- مايليد ارتباط شما با نيمه گمشده تان به چه صورت باشد؟
الف: مستحكم، با ثبات و ابدي
ب: بستگي به روحيه فردي ما دارد
ج: مثل همه روابط، گاهي شيرين و گاهي تلخ، چرا كه تلخي هاي يك ارتباط نيز، شيريني هاي خاص خود را به ارمغان مي آورد.
5- تصور مي كنيد زندگي مشتركتان در آينده چه روندي خواهد داشت:
الف: مثل جريان يك رودخانه، سرشار از جوش و خروش، پرهيجان و گاهي راكد و خاموش.
ب: سرشار از سرگرمي و خوشي و پر از نشاط.
ج: همواره توأم با ماجراجويي و مخاطرات، اما با گذشت و بلندنظري.

تفسير امتيازات

امتيازات شما براساس انتخابتان از پاسخهاي گروه «الف»، «ب» و «ج» مي باشد كه هر كدام تفسيرهاي خاص خود را دارد.

چنانچه بيشتر پاسخهايتان از گروه «الف» است

شما در ارتباطات عاطفي، فردي ماجراجو و مخاطره جو هستيد! شما از علاقه هاي آني و به اصطلاح عشق در يك نگاه لذت مي بريد در اين نوع ارتباطات، به دنبال شور و هيجان خاصي هستيد. در واقع، فردي مي تواند توجه شما را به سمت خود جلب كند كه ظاهري فريبنده و جذاب داشته باشد و شما را وادارد كه به خاطرش به جنگ مشكلات برويد و در واقع، شما را به چالش بكشد!
يكنواختي و راحتي به سرعت حوصله شما را سر مي برد و خسته تان مي كند. در حقيقت شما براي رشد و تعالي فردي به كمي برخورد، اختلاف و كشمكش نياز داريد. كشمكش ها و فراز و نشيب هاي دو شخصيت كاملاً متفاوت، شما را هيجان زده مي كند. در هر ارتباطي، در جستجوي پويايي خودانگيخته آن هستيد. از اين رو، اگر در آغاز هر شرايطي، بتوانيد تنشها را از خود دور كنيد، مي توانيد ارتباط مستحكم، سازنده و مفيدي به وجود آوريد.

چنانچه بيشتر پاسخهايتان از گروه «ب» است

در ارتباطات عاطفي، فردي بشدت آرمان گرا و ايده آليست محسوب مي شويد! شما در جستجوي ارتباطي بي عيب و نقص و كامل هستيد. هماهنگي، سازگاري، تطابق، تشريك مساعي، تعاون، اتحاد و علاقه دوجانبه برايتان اموري ضروري محسوب مي شوند. شما به دنبال فردي هستيد كه در ظاهر با شما فرق داشته باشد.
ممكن است به ظاهر نتوانيد خواسته ها و تمايلات دروني خود را نشان دهيد، ولي خواهان انگيزه هاي مطلوب و معمول يك زندگي مشترك هستيد. مثل: پول، رفاه، آسايش و حس خانوادگي شيرين.
اگر از صميم قلب به فردي علاقه مند و وابسته شويد، بشدت به او متكي مي شويد و شايد حتي دوستان و اعضاي خانواده تان را به دست فراموشي بسپاريد، ولي بايد بدانيد كه شما قطعاً سزاوار عشق، محبت، هماهنگي و درك متقابل هستيد. فقط بايد تلاش كنيد تا هر شخص را تنها در جايگاه خودش دوست بداريد و اين نكته مي تواند رمز پيروزي شما در زندگي مشترك باشد.

چنانچه بيشتر پاسخهايتان از گروه «ج» است

در ارتباطات عاطفي، فردي دل رحم، مهربان، از خودگذشته و صلح جو هستيد. شما در هر ارتباط، به دنبال فضايي دوستانه، محبت آميز، توأم با صلح و صفا و صميمت هستيد. فردي مي تواند توجه و علاقه شما را به خودش جلب كند كه چشم انداز مشابهي با شما از عشق و زندگي مشترك داشته باشد و به تفاوتهاي ظاهري تان اهميتي ندهد.
شما در زندگي و ارتباطات عاطفي تان، فردي سازنده، خلاق، مبتكر، سازگار و هماهنگ محسوب مي شويد. شما در جستجوي فردي هستيد كه داراي روحيه همكاري باشد، صداقت، وفاداري و روراستي را سرلوحه خودش قرار دهد و در عين اينكه همواره از شما حمايت مي كند، به موقع شما را به حال خودتان بگذارد و فضاي آزاد مورد نيازتان را تأمين كند.
در يك چنين ارتباط مطلوبي، قادريد به خوبي به رشد و تعالي فردي برسيد و حس احترام دو جانبه را تقويت كنيد. در هر ارتباطي، طالب حفظ حرمتها هستيد و از سلطه جويي و تحكم بيزاريد.

 

نويسنده: آناتا مک ئي
مترجم: سهيلا زماني