رویاها دقیقا چه چیزی هستند؟

این تصاویر از کجا سرچشمه می‌گیرند؟ این
ناخودآگاه عجیب ما واقعا به کجا متصل است؟ این سؤالات پیش‌پا افتاده توجه پزشکان بسیاری را به خود معطوف کرده و حالا خواب و تصاویر مبهم و واضح آن تبدیل به یکی از شاخه‌های مهم علم روانشناسی شده است. همان‌طور که پیشینیان علاقه بسیاری به تعبیر خواب داشتند، روانشناسان هم با تحلیل رویاها از درونیات بیماران سردرمی‌آورند. تفاوت اما در تغییر جنس خواب‌هاست. بشر مدرن، ممکن است تصاویر مدرنی به چشم ببیند که در دوران گذشته هرگز دیده نشده است.
پله: اگر خواب ببینید که از پله بالا می‌روید، معمولا نشانه آن است که موفقیتی در آینده خواهید داشت. پایین آمدن از پله به این معنی است که از شکست می‌ترسید زیرا اخیرا به نوعی ، خطر کرده‌اید

گاهی خواب می‌بینیم که با دوستانمان داریم قایق سواری می‌کنیم. همین که داریم قایق را پارو می‌زنیم یک دفعه موج بزرگی می‌آید. صدای فریاد‌های خودم را خوب می‌شنوم. قایق برمی‌گردد و مردم برای کمک به ما می‌آیند. من هیچ وقت تجربه سوار شدن به قایق را هم نداشته‌ام و نمی‌دانم این خواب‌ها از کجا می‌آیند؟

شما خودتان می‌دانید که چه اتفاق عاطفی بزرگی دارد برایتان پیش می‌آید. می‌دانید دیر یا زود قرار است با حقیقتی که دوست ندارید مواجه شوید. حواستان باشد که اگر دوستان‌تان را زودتر در جریان ماجرای اتفاقی که می‌دانید به زودی به خاطر تاثیر کارهایتان روی می‌دهد قرار ندهید، آن وقت آنها بعد از آن نمی‌توانند هیچ کاری کنند. مردمی که به کمک‌تان می‌آیند همان‌هایی هستند که می‌شود به آنها اعتماد کرد.
https://telegram.me/psysh

www.psysh.ir
مهدي شاهمرادي
روانشناس باليني

@PsychologistShahmoradi