ساپیوسکشوال چیست و مفاهیم آن کدام است

Sapiosexual: attraction to intelligence

.
.
.
.
.

جذاب ترین ویژگی یک انسان که او را از سایرحیوانات ممتاز میکند چیزی نیست جز “خرد” . و انسانهای خردمند در وهله اول جذب شعور یکدیگر میشوند ؛ به قولی قبل از هر چیز باید ثابت شود که طرف چقدر ممیزه انسانی دارد تا بعد برسیم به سایر ویژگی ها.

به افرادی که عاشق مغز هم میشوند ساپیوسکسوا Sapiosexual گفته میشود.

به طور کلی نوع جدیدی از تمایلات جنسی (با گرایش اشتباه نگیرید) به رسمیت شناخته شده که تحت عنوان ساپیوسکسوال از آن استفاده می‌شود.

ساپیوسکسوال به افرادی گفته می‌شود که به تفکرات افراد و هوش آنان علاقمند می‌شوند و از آن لذت جنسی می‌برند و چنانچه آمیزش هم در کار باشد مفهوم و مضمون کامل می شود..!

این افراد می‌توانند از گرایشات جنسی مختلف باشند (شامل هتروسکسوال Heterosexual، هوموسکسوال Homosexual، بی سکسوال Bisexual، پانسکسوال Pansexual* و غیره… ): «گرایش به جنس مخالف، همجنس گرا، دوجنس گرا، گرایش به هر نوع رابطه جنسی حتی سکس با حیوان و غیره… »

به نظر می رسد در مقایسه با گذشته زنان به مردان باهوش و آگاه علاقه مند شده اند.

ظاهرا دوره مردان آشپزخانه دوست، مردان قوی درشت هیکل و دارای استقامت بیشتر در رابطه جنسی و مردان مرتب و تمیز به سر رسیده است و سلیقه زنان بیشتر از هر زمانی به سمت مردان با جاذبه هوشی بالاتر سوق داده شده است.

مردانی که در رابطه ساپیوسکسوآلیتی قرار می گیرند، به ظاهر فیزیکی تحریک کننده نیستند اما از طریق هوش و خردشان زنان را به شدت تحریک می کنند.

به نظر می رسد زنان امروزی زمانی که در یک رابطه اند بیشتر از قبل به دنبال تحریک فکری هستند.

روانپزشکان می گویند: به طور سنتی، زنان باهوشتر از مردان بوده و از این رو آنها همواره به دنبال مردا هوشمند و خردمند می باشند. اما رابطه زن و مرد بر اساس نیاز به حمایت (عمدتاً) فیزیکی مرد آغاز می شده است. ولی اکنون که زنان از لحاظ اجتماعی و فیزیکی قادر به انجام کارهای مشابه با مردان هستند، بنابراین بیش از هر زمانی نیازمند تحریک فکری توسط مردان باهوش و فرهیخته می باشند.

سری بزنیم به واژه نامه ها:

Sapiosexual: A person sexually attracted to intelligence or the human mind

ساپیوسکسوال به شخصی گفته می شود که به رابطه جنسی و یا رابطه عاطفی با شخصی با هوش و آگاه تمایل پیدا می کند.