کودکان تان چه لباسی را دوست دارند. 〰〰〰〰〰〰

هنگامی که شما به میهمانی بزرگی دعوت می شوید سعی می کنید که بهترین لباسی را که دارید به تن کنید چون همه ما خوب می دانیم که لباس علاوه بر زیبا کردن ظاهر در شخصیت فرد هم بسیار تاثیرگذار است. رنگ، طرح و اندازه لباس تاثیر زیادی در تفکر مردم روی ما دارد. کودکان هم به مانند ما دوست دارند برای لباسی که می پوشند از علایق خود استفاده کنند؛ زیرا حتی برای آنها هم این ارزش ها مهم هستند و مفاهیم مختلفی را بیان می کنند.
به همین جهت معمولا بر سر لباس میان کودک و پدر و مادر مشاجره ایجاد می شود؛ اغلب پدر و مادرها لباس را وسیله ای برای زیباتر کردن ظاهر کودک خود می شناسند. بعضی دیگر آراسته و مرتب بودن کودک خود را نشانگر مرتب و آراسته بودن والدین می دانند یا بعضی دیگر لباس های کودک را مشابه لباس خود انتخاب می کنند، اما هیچ یک از این کارها در تصور کودکانه و کوچک او از دنیا جای نمی گیرد و اینگونه ارزش ها برای او مهم نیست.
➰کودکان لباس را به دلیل رنگ های جذاب و شاد آن دوست دارند و از تناسب رنگ لباس و اینکه آیا چنین رنگی به او می آید یا نه چیز زیادی نمی دانند و حتی ممکن است در یک زمان لباس هایی با رنگ های مختلف و ناهماهنگ را برای پوشیدن انتخاب کنند.
کودک بیشتر مایل به پوشیدن رنگ های قرمز، سبز، نارنجی، زرد، آبی و صورتی است. حتی دکمه های رنگی و شکل های دوخته شده و برجسته علاقه او را به لباس بیشتر می کند. کودکان به دلیل عقاید و نظراتی که والدین آنها در مورد لباس نو دارند همیشه دوست دارند لباس نو بپوشند به طور مثال هنگام خرید یک جفت کفش نو آنها را در همان فروشگاه به پا می کنند.
➰بچه ها معمولا دوست دارند لباس هایشان از نظر رنگ یا مد مشابه رنگ لباس دیگر همبازی هایشان باشد؛ چون دوست ندارند با دیگر دوستان خود تفاوت داشته باشند، آنها دوست دارند لباس مورد علاقه خود را چندین بار پشت سر هم بپوشند. در چنین مواردی بهتر است او را راحت بگذارد تا با لباس جدیدش کیف کند.لباس های کودک باید به اندازه کافی شیک، زیبا، جذاب و با کیفیت و از مواد نرم و بادوام باشد. آنها لباس های خز و زبر را دوست ندارند.
➰والدین باید توجه کنند تفاوت میان لباس ارزانقیمت و گرانقیمت را درک نمی کنند. بنابراین حتی در صورت داشتن پول کافی در خرید لباس های گرانقیمت از آن به عنوان عاملی برای اهمیت لباس یاد نکنند و در عوض این پول را صرف هزینه کلاس های آموزشی و مفید بکنند تا فرزند آنها به درک بیشتر از زندگی دست یابد و آموزش های بیشتری ببیند.