تغذيه و استرس

تغذيه و استرس

برای کاهش استرس شیر بنوشید !!!

يكي ديگر از كاهنده‌هاي استرس در زمان خواب، نوشيدن يك ليوان شير ولرم است. تحقيقات نشان مي‌دهد كه كلسيم، اضطراب و نوسانات خلقي مرتبط با نشانگان پيش از قاعدگي را هم كاهش مي‌دهد.

همچنین شیر به دلیل افزایش سروتونین در مغز موجب آرامش می شود.

البته استفاده از شير بدون چربي يا كم‌چرب توصيه مي‌شود.

‌ کارشناسان تغذیه به دانش آموزانی که اضطراب زیادی دارند و نمی توانند صبحانه مفصل بخورند ، توصیه می کنند از موز و مقداری کشمش استفاده کنید.

• بعضی از دانش آموزان به دلیل اضطراب زیاد امتحانات خود را خراب می کنند، بنابراین بهتر است برای مقابله با این اضطراب از غذاهای مناسب استفاده کنند. بعضی از سبزی ها از قبیل ریحان، نعنا، کاهو و سیب در کاهش اضطراب بسیار مفید است.

• خوردن نان و پنیر و گردو یا تخم مرغ یا یک ظرف عدسی در روز امتحان کمک می کنند تا در طول امتحان آرام باشید. همچنین خوردن عسل و نوشیدنی های حاوی عسل در کاهش اضطراب بسیار موثر است.

• خوردن جگر، گوشت و ماهی کمک زیادی به کاهش اضطراب می کند زیرا کم خونی نیز یکی از دلا یل کاهش یادگیری و تمرکز است.

https://telegram.me/psysh

www.psysh.ir
مهدي شاهمرادي
روانشناس باليني

@PsychologistShahmoradi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حاصل عبارت ریاضی زیر را بنویسید. *

X