شخصيت آدم ها و نحوه دست دادن آنها!
حتماً از تأثير اولين برخورد در طرف مقابل آگاه هستيد. فکر مي کنيد اولين چيزي که به طرف مقابل تان نشان مي دهد چه نوع آدمي هستيد چيست؟بله، نحوه دست دادن تان….
سعي کنيد هميشه سفت و محکم دست بدهيد. اين کار باعث مي شود که در نخستين برخورد تأثير خوبي بگذاريد. بعد از بررسي و دقت زياد روي اين موضوع، دست دادن را به پنج گروه تقسيم کرده ايم که هر کدام نشان دهنده نوعي شخصيت است.

دست دادن با دست هاي خيس

مسلماً دست دادن زننده و تنفرآور انواع بسياري دارد، اما دست دادن با دست هاي خيس بدترين آنهاست. حتماً توجه داشته باشيد که قبل از دست دادن با کسي، دست هاي خود را کاملاً خشک کرده و آنها را از عرق پاک کنيد.
ـ در اينجا به دو نکته براي چگونگي خشک نگاه داشتن دست هاي تان اشاره مي کنيم:
1ـ قبل از رفتن سر قرارهاي مهم يا مصاحبه هاي کاري، دست هاي تان را خوب شسته و بعد خشک کنيد. دقت کنيد که تا موقع دست دادن با فرد مزبور از بستن دست هاي تان جلوگيري کنيد چون باعث گرم شدن دست ها و در نتيجه عرق کردن آنها مي شود.
2 ـ دستان خود را قبل از دست دادن خشک کنيد. هميشه دستمالي براي اين کار با خود همراه داشته باشيد.

دست دادن شل و ول

دست دادن شل و ول نشان دهنده ضعف، نداشتن اعتماد به نفس، علاقه و ثبات است. اين خصوصيات، متضاد قدرت و استحکام است که ويژگي افراد محترم و موفق مي باشد. توصيه مي شود اگر حالت دست دادن تان شل و ضعيف است، هنگام دست دادن کمي نيرو صرف کنيد. مطمئناً دست دادن سفت و محکم تأثير بسيار بهتري در مخاطب مي گذارد.

دست دادن نوک انگشتي

قبلاً براي تان اتفاق افتاده است. يک نفر هنگام دست دادن نوک چهار انگشت تان را مي گيرد و نمي گذارد که دست تان کاملاً در دستش قفل شود و بعد دست تان را به سختي مي فشارد.
بايد سعي کنيد تا مي توانيد از اين نوع دست دادن خودداري کنيد. البته ممکن است گاهي به طور تصادفي يا وقتي عجله داريد براي تان پيش آيد، اما به شما توصيه مي کنيم در اين مواقع از فرد مخاطب عذرخواهي کرده و دوباره با او دست بدهيد.
ممکن است کار خوبي نباشد اما در ذهن فرد مقابل مي ماند که چقدر برايش احترام قايل بوده ايد.

دست دادن خيلي محکم

قديمي ها معمولاً اين طور دست مي دادند. احتمالاً تا به حال با چنين موردي برخورد کرده ايد. فردي احساس مي کند قوي ترين مرد جمع است و هنگام دست دادن، دست تان را مثل ليمو مي چلاند.
درست است که از دست دادن محکم خوش مان مي آيد اما اين استحکام نبايد موجب ناراحتي طرف مقابل شود.

دست دادن دوستانه و خودماني

مردم بايد عادت کنند دست دادن هاي عجيب و غريب شان را کنار بگذارند. نيازي به شعبده بازي نيست: يک دست دادن ساده، محکم و دوستانه کافي است.
درست است که دست دادن مسأله اي پيش پا افتاده است، اما مي تواند عامل مهمي در مصاحبه ها و جلسه هاي اجتماعي شود. سعي کنيد که خيلي راحت اما محکم با فرد مقابل دست داده و در چشمانش نگاه کنيد تا بهترين تأثير را در برخورد اول روي فرد مقابل بگذاريد.