کنترل تنفس به کنترل احساس منجر مي‌شود
https://telegram.me/psysh
نتايج تحقيقات نشان مي‌دهد احساس بر نحوه تنفس تاثير بسزايي دارد و کنترل تنفس به کنترل احساس منجر مي‌شود. روزانه چندين هزار عملکرد در بدن انسان انجام مي‌شود که ما آن را احساس نمي‌کنيم و اگر اين عملکردها نباشد مرگ در انتظار ماست.

به گزارش بيزينس اينسايدر، بايد دم و بازدم بدون تغيير باشد چون دم و بازدم با مغز مرتبط است. زماني که استرس داريد به سختي هوا را درون شش‌ها کشيده و به سرعت آن را خارج مي‌کنيد و زمان استراحت شما به آرامي و عميق تنفس مي‌کنيد.

https://telegram.me/psysh

دکتر مارتين پاولوس استاد روانپزشکي دانشگاه کاليفرنيا سن‌ديگو اظهار کرد: زماني که عمدا نفس‌هاي عميق مي‌کشيد به مغز اطلاع مي‌دهيد که در آرامش بسر مي‌بريد. استنشاق سريع احساس هيجان ايجاد مي‌کند، البته روش‌هاي مختلفي براي تغيير اين الگو وجود دارد.

در سال 2012، 46 مرد و زن نوازنده مورد آزمايش قرار گرفتند. نتايج نشان داد 30 دقيقه تنفس آرام به کاهش علائم نگراني و استرس قبل از انجام امور بخصوص موسيقي کمک مي‌کند. در سال 2014 نيز آزمايش مشابهي بر روي گروهي از سربازان انجام شد و نتايج مشابهي بدست آمد. اگر تاکنون به اين مورد توجه نکرده‌ايد کافيست يک‌بار امتحان کنيد تا تاثير تنفس بر احساسات خود را دريابيد.
https://telegram.me/psysh

www.psysh.ir
مهدي شاهمرادي
روانشناس باليني

@PsychologistShahmoradi