۳۰ قدم تا رسيدن به آرامش

۳۰ قدم تا رسيدن به آرامش
images33
۱-يکي از مهم ترين مهارت ها درآرام بودن، فکر نکردن به مسائل کوچک است، دومين مهارت، کوچک شمردن تمام مسائل است.
۲-دست کم روزي ۱۵ دقيقه را در سکوت بگذرانيد و به نيازهاي واقعي خود و نيز چيزهايي که داريد فکر کنيد.
۳-سکوت، عصاره ي آرامش است، با زور نمي توان آن را ايجاد کرد، بايد زماني که فرا رسيد آن را بپذيريد.
۴-وقتي احساس مي کنيد که سرتان پر از فکرهاي مختلف است و جاي خالي در آن نيست، با قدم زدن، تعدادي از آن ها را پاک کنيد.
۵-اگر نتوانيد کسي را ببخشيد، افکار خشمگين تان، شما را براي هميشه با اين فرد مرتبط خواهد کرد. شاد کردن ديگران، باعث آرامش مي شود.
۶-آرامش را از کودکان بياموزيد، ببينيد چگونه در همان لحظه اي که هستيد، زندگي مي کنند و لذت مي برند.
۷-از همان که هستيد راضي باشيد، در اين صورت احساس آرامش بيشتري مي کنيد.
۸-هر چه اکسيژن بيشتري به شما برسد، آرام تر خواهيد شد، خوب است در محل کار و زندگي خود گياهي نگه داريد.
۹-مهم نيست که با شما مؤدبانه برخورد کنند يا نه، برخورد مؤدبانه ي شما، باعث ايجاد آرامي و احساس خوبي در شما خواهد شد.
۱۰-سرعت حرکت شما با احساس تان رابطه ي مستقيم دارد، آرام راه برويد و حرکات بدن خود را آرام تر کنيد، طولي نمي کشد که آرام خواهيد شد. گاهي مي توانيد براي رسيدن به آرامش، دراز بکشيد، عضلات خود را شل کنيد و به هيچ چيز ديگري فکر نکنيد.
۱۱-با حرکات آرام و شمرده صحبت کردن، احساس آرامش را به جمع منتقل کنيد. آيا تا به حال فرد آرامي را ديده ايد که با صداي بلند صحبت کند؟
۱۲-با شوخ طبعي به آرامش خود کمک کنيد.
۱۳-راحتي، يک از عناصر مهم آرامش است، مثل دماي مناسب، صندلي، لباس و کفش راحت. هر چند وقت يک بار ساعت تان را باز کنيد و خود را ازفشار زمان نجات دهيد. در آوردن کفش ها به کاهش فشار عصبي کمک مي کند.فشردن يک توپ کوچک، تنش هاي عصبي را که در انگشتان و دست هاي شما متمرکز شده اند، خالي مي کند.لباس هاي گشاد و راحت، باعث ايجاد راحتي و احساس آرامش مي شود.
۱۴-لحظه هاي زيباي زندگي تان را بنويسيد و از آن ها عکس و فيلم بگيريد، سپس بيشتر وقت ها آن ها را به ياد آوريد و درباره شان فکر کنيد و لذت ببريد.
۱۵-هواي دريا، صداي امواج و خيره شدن به دريا همگي باعث آرامش مي شوند، مسافرت به سواحل دريا را فراموش نکنيد.
۱۶-آهسته غذا خوردن و جويدن، باعث تجديد قواي فکري و احساس آرامش خواهد شد.
۱۷-براي تأثير بيشتر و رسيدن به آرامش، در خود متمرکز شويد و آرام نفس بکشيد.
۱۸-تمرين کنيد که آرام تر از حد معمول صحبت کنيد، اين کار خود به خود، ضربان قلب و تنفس تان را کم مي کند و به شما اجازه مي دهد، ذهن و فکرتان را از بسياري مسائل پاک کنيد.
۱۹-اگر از خدا دور افتاده ايد، اکنون وقت آشتي است. داشتن يک تکيه گاه معنوي، موجب آرامش مي شود. آنگاه بگوييد: «الا بذکر الله تطمئن القلوب».
۲۰-اگر احساسات و مشکلات خود را به ديگران بگوييد، آرامش بيشتري احساس مي کنيد.
۲۱-جلوي گريه خود را نگيريد و گه گاهي گريه کنيد.
۲۲-شاد کردن ديگران، موجب آرامش مي شود؛ نمي دانيد چه لذتي دارد پول رستوران امشب را با توافق سايرين به يک فقير هديه دهيد.
۲۳-قدرداني کنيد. ديگران را براي لطف کردن به خود تحت فشار قرار ندهيد، لطف کردن که وظيفه نيست.
۲۴-اگر مي دانستيد که«سيگار کشيدن+ورزش نکردن=استرس، اضطراب و حذف آرامش»، است هرگز سيگار نمي کشيديد و ورزش کردن را به تعويق نمي انداختيد.
۲۵-حواس خود را تربيت کنيد. از گوش براي شنيدن بهترين اثرموسيقي، از چشم براي ديدين برترين زيبايي و…بهره بگيريد.
۲۶-بسياري از ناراحتي هاي ما ناشي از اين است که خود را در کارهاي يکنواخت محبوس کرده ايم و کارهايي که مرتب بايد تکرار کرد. به دنبال تنوع و تغيير بگرديد تا از کسالت و افسردگي نجات يابيد.
۲۷-از وسواس بيش از حد دوري کنيد.
۲۸-براي دستيابي به آرامش بيشتر، ميوه و سبزي خام بخوريد.ماست، شير، تخم مرغ، دانه هاي خوراکي، حبوبات، فندق وبادام نيز مصرف کنيد.
۲۹-استفاده از بوي خوش را فراموش نکنيد.
۳۰-نعمت هايي را که خداوند به شما عطا فرموده است، بشماريد. ببينيد چقدر زياد هستند؟

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حاصل عبارت ریاضی زیر را بنویسید. *

X