آزمون افسردگی کودکان و نوجوانان

آزمون افسردگی کودکان و نوجوانان

نام(Required)
YYYY slash MM slash DD

1- الف( همیشه در بازیها و فعالیتهای تفريحی شرکت میکنم. ب( بهندرت در فعالیتها و سرگرمیهای تفريحی شرکت میکنم و گاهی دلتنگ میشوم. پ( تقريباً زود دلتنگ میشوم و در هفته چند بار اتفاق میافتد که تمايلی به شرکت در بازیها و سرگرمیها ندارم. ت( اغلب خیلی زود دلتنگ میشوم و کاری برای انجام دادن ندارم. ث( به زور بايد در فعالیتهای تفريحی و سرگرمیها شرکت کنم همیشه دلم گرفته و دلتنگ هستم.(Required)
2-الف( هیچ تغییری در نتايج درسی و میزان تمرکز فکریام به وجود نیامده است. ب( گاهی موقع مطالعه مواد درسی دچار اغتشاش فکری میشوم که در مطالعهام تاثیر میگذارد. پ( احساس میکنم فقط حدود پنجاه درصد مطالب درسی را میفهمم چون به همون اندازه تمرکز دارم. ت( در اکثر دروس موقع مطالعه ذهنم مغشوش است و متناسب با استعدادم ياد نمیگیرم. ث( اصالً انگیزهای برای درس و مطالعه ندارم، تا کتاب را دستم بگیرم تمرکزم از بین میرود.(Required)
3- الف( در خانه و مدرسه به راحتی میتوانم روابط اجتماعی برقرار کنم. ب( به راحتی میتوانم دوست پیدا کنم هر چند از اين کار لذتی نمیبرم. پ( خیلی درصدد يافتن دوست نیستم بلکه ديگران بايد پیشقدم شوند. اغلب پیشنهاد بازی را رد میکنم، هر چند کار مهمتری هم ندارم. ت( اغلب پیشنهاد دوستی ديگران را رد میکنم و مخصوصاً کاری میکنم که ديگران مرا طرد کنند. ث( داوطلبانه و با کمال میل با ديگران رابطه برقرار نمیکنم، هیچ دوستی ندارم و اصالً نمیخواهم داشته باشم ) چه دوستان قديمی و چه جديد((Required)
4- الف( مشکلی در به خواب رفتن ندارم )حداکثر در کمتر از نیم ساعت خوابم میبرد( ب( به ندرت احساس میکنم در خوابیدن مشکل دارم. فروشگاه روانشناسی فارسروان افسردگی کودکان و نوجوانان 5 ث ت پ ب الف عبارات پ( در هفته فقط يکی دو بار اتفاق میافتد که به راحتی به خواب برم يا وقتی از خواب بیدار میشوم خستهام. ت( تقريباً هر شب در خوابیدن مشکل دارم. ث( اصالً خواب راحت و خوبی ندارم و همیشه مشکل دارم.(Required)
5- الف( اشتهايم خوب است و به اندازه غذا میخورم. ب( اخیراً در عادات غذايی و اشتهايم تغییر کمی ايجاد شده و گويی بدتر شدهام. پ( تقريباً در اشتهايم تغییر ايجاد شده و انگار بدتر شدهام. ت( بیاشتهايی من کامالً مشخص شده است اغلب احساس گرسنگی میکنم. ث( اصالً اشتهايی به غذا ندارم و دوست ندارم سر سفره حاضر شوم.(Required)
6-الف( به هیچوجه احساس خستگی نمیکنم )عادی هستم( ب( بعضی وقتها احساس میکنم بدون دلیل خسته میشوم. پ( تقريباً بیش از معمول )هر چند دلتنگ هم نیستم( احساس خستگی میکنم. ت( هر روز از انجام کاری خسته میشوم و تمايل به بازی ندارم. ث( اکثر اوقات خستهام و گاهی خودبه خود خوابم میبرد )چرت میزنم( اما با خواب هم خستگیام برطرف نمیشود )نمیتوانم بازی کنم(.(Required)
7- الف( سابقه ندارد که از موضوعی خیلی عصبانی شوم و به شدت واکنش نشان دهم. ب( گاهی کوتاه بهشدت عصبانی میشوم. پ( در هفته چند بار به شدت تحريک میشوم ولی عصبانیتم زياد طول نمیکشد. ت( در مدت طوالنی تحريکپذير شده و چندين بار در هفته عصبانی میشوم. ث( دائماً عصبانی و تحريک شده هستم.(Required)
8-الف( احساس خیلی خوبی نسبت به خودم دارم و فکر نمیکنم خیلی مقصر و بیارزش هستم. ب( گاهی بهندرت احساس بدی نسبت به خودم دارم و فکر میکنم مقصر و بیارزشم. پ( اتفاق میافتد که در هفته چند بار احساس بدی نسبت به خود پیدا میکنم و فکر میکنم مقصر و بیارزش هستم. ت( اغلب اوقات احساس بدی نسبت به خود دارم و فکر میکنم مقصر و بیارزش هستم. ث( تقريباً همیشه فکر میکنم بیارزش هستم و شديداً احساس گناه میکنم.(Required)
9-الف( معموالً پیش نمیآيدب( گاهی)بهندرت( احساس غمگینی میکنم هر چند زودگذر است. پ( وقتی احساس غم و اندوه میکنم حداقل يک ساعت طول میکشد و هفتهای چند بار اتفاق میافتد. ت( اغلب احساس غم و اندوه میکنم و بیشتر فکر میکنم بدبخت هستم. ث( تحمل احساس غم و اندوه برايم سخت است چون همیشه اين احساس با من است(Required)
10-الف( از اينکه در اين دنیا هستم لذت میبرم، از وقتهايم به خوبی استفاده میکنم و به فکر پیشرفت هستم. ب( هر چند خیلی کم ولی هرگاه خیلی عصبانی میشوم فکر میکنم چه خوب بود اگر در دنیا نبودم. پ( بیشتر اوقات وقتی عصبانی میشوم به اين فکر میکنم که ای کاش میتوانستم خودم را بکشم. ت( اغلب افکار مربوط به خودکشی به ذهنم میآيد. ث( تا به حال چند بار اقدام به خودکشی کردهام ولی موفق نبوده يا نتوانستهام موفق باشم.(Required)
11-الف( معموالً مسائلی مرا به گريه وامیدارند که هر کس جای من باشد گريه میکند و من بیشتر میخندم تا گريه کنم. ب( فکر میکنم کمی بیشتر از دوستانم گريه میکنم. پ( در هفته چند بار گريه میکنم. ت( اغلب تمايل به گريه کردن دارم و دوست دارم دلم را خالی کنم. ث( همیشه گريان هستم و نمیتوانم اين حالت را کنترل کنم )هر روز گريه میکنم((Required)
12-لف( معموالً فعال هستم. ب( اخیراً کمی فعالیتم کم شده است. پ( تقريباً حرکات و فعالیتهايم کند شدهاند. ت( اغلب غیرفعال هستم)نشسته يا خوابیدهام(. ث( تقريباً همیشه تمايل به نشستن و خوابیدن دارم.(Required)
13 بیشتر وقتها از دلشوره و اضطراب رنج میبرم.(Required)
14-از همه وقتها از دلشوره و اضطراب رنج میبرم(Required)
15-از امتحان و تحصیل بطور کلی میترسم.(Required)
16- حوصله هیچچیز و هیچکس را ندارم.(Required)
17-همیشه احساس میکنم مريض هستم.(Required)
18- وزنم اخیراً کم شده است و هر روز اشتهايم کمتر میشود.(Required)
19- توان تمرکز ذهنیام را از دست دادهام.(Required)
20- به خوبی نمیتوانم تصمیم بگیرم.(Required)
21- احساس ناامیدی میکنم.(Required)