شخصيت شناسي با استفاده از فنگ شويي
ma19311
ابتدا يکي از اشکال بالا را انتخاب کنيد، سپس به مطالعه مطالب پايين بپردازيد. اين تست براي ارزيابي افراد نسبت به موقعيت شغلي شان کاربرد دارد يا به منظور پي بردن به اين نکته که افراد مختلف تا چه حد مي توانند با هم کار کنند. مثلاً اگر شما به شدت علاقمنديد که يک کار خاص و اصولي را انجام دهيد، فردي که مربع را انتخاب مي کند، مي تواند همکار تواناي شما در انجام امور تجاري و کاري باشد. همچنين اين گونه افراد براي کار در دواير حسابرسي هم کاملاً مناسبند، چون کارهاي اين افراد با اصول و برنامه ريزي خاصي پيش مي رود و به نظر من براي انتخاب منشي بهترين گزينه مي باشد، چون با خصوصيات خود نظم خوبي به دفتر شما مي بخشد. پس در فرم هاي استخدامي خود اين تست را جا دهيد. همچنين افرادي که مثلث را انتخاب مي کنند، افراد مناسبي در پيش بردن يک هدف يا پروژه اي مهم مي باشند.

images (75)

مستطيل:
اصول گرايي مشخصه بارز اين افراد است. آنها نيز نظم و ترتيب را دوست دارند ولي آن را بيشتر از طريق سازماندهي دقيق انجام مي دهند. اين امر باعث مي شود که راه هاي مناسبي را انتخاب و همه مقررات و قوانين را بررسي کنند. اگر وظيفه اي به اين افراد محول کنيد، ابتدا آن را به خوبي سازماندهي مي کنند تا اطمينان يابند آنها به طور اصولي انجام خواهد شد.

ma19316

منحني
 خلاقيت در اين افراد موج مي زند و اغلب اوقات کارهاي جديد و متفاوت ارائه مي دهند. نظم و ترتيب براي شان کسالت آور است و اگر تکليف را براي آنها در نظر بگيريد، ايده هاي خوب و مشخصي را براي آن ارائه مي دهند. اما زياد انتظار نداشته باشيد کارها با نظم و طبق هدف مشخص شده پيش برود.

images (76)

دايره:
 چنين افرادي اجتماعي و خوش صحبت هستند. هيچ لحن و خشني ندارند و امور را به وسيله صحبت کردن تحت کنترل خود درمي آورند. ارتباطات اولين اولويت آنها در زندگي است. مطمئن باشيد اگر وظيفه اي به آنها محول شود، آن قدر درباره آن صحبت مي کنند تا هماهنگي لازم ايجاد شود.

images (77)

مربع:
چنين افرادي بسيار منظم و مرتب هستند و به کارهاي گروهي علاقه دارند. براي شروع هر کاري تمام جوانب آن را در نظر گرفته و بعد با برنامه ريزي دقيق به آن کار خواهند پرداخت. به ندرت در اين افراد خلاقيت ديده مي شود و هميشه سعي مي کنند در مسيري مشخص گام بردارند و کمتر از اين راه دور مي شوند.

download (33)

مثلث:
اشخاصي که شکل مثلث انتخاب آنهاست، هدف گرا هستند. آنها از برنامه ريزي قبل از انجام کارها لذت مي برند و به طرح موضوعات و برنامه هاي بزرگ و بلندمدت تمايل نشان مي دهند، اما ممکن است جزييات را فراموش کنند. اگر کاري را به عهده آنها بگذاريد، ابتدا هدفي را براي تعيين و سپس با برنامه ريزي کار را آغاز مي کنند.

نتيجه گيري:

به طور کلي افرادي که سه شکل اول يعني مربع، مستطيل و مثلث را انتخاب مي کنند، در جهت مسير ويژه در حرکتند و کارها را به طور منطقي و اصولي پيش مي برند، ولي ممکن است خلاقيت کمي داشته باشند. اما گزينش هاي دايره و منحني نشان دهنده خلاقيت و برون گرايي است. چنين افرادي به موقعيت هاي جديد و ساير افراد دسترسي پيدا مي کنند، ولي چندان اصول گرا و قابل اطمينان نيستند.

منبع:کوچه ما، شماره 11