روابط همیشه به دلیل تفاوت های شخصیتی از هم نمی پاشند

عاشقان در روابط سالم از یکدیگر سؤال می پرسند تا دنیای درونی یکدیگر را کشف کنند.

همانطور که هر دو سؤال می‌پرسید و به چیزهای کوچک توجه می‌کنید (مثلاً اینکه قهوه‌شان را چگونه می‌پسندند یا چگونه استراحت می‌کنند)، شروع به ساختن یک نقشه ذهنی از اینکه شریک زندگی‌تان چه کسی است – دوست‌داشتن و دوست نداشتن، رنج‌ها و امیدها، و همه چیز را می‌سازید. که آنها را به همان چیزی که هستند تبدیل می کند.

اگر قبلا هرگز این کار را امتحان نکرده اید، اکنون تمرین کنید. تمرینات «ساختن نقشه عشق» زیر را با همسرتان امتحان کنید. با دقت به پاسخ های آنها گوش دهید و آنچه را که همسرتان به شما می گوید به خاطر بسپارید.

Love mapنقشه

فعالیت های نقشه عشق

در اینجا چند تمرین جالب “ساختن نقشه عشق” برای شما و شریک زندگیتان وجود دارد که هر زمان که بخواهید امتحان کنید:

 

در مورد عادت های ارتباطی خود صحبت کنید

ارتباط فراتر از مهارت گوش دادن فعال است.

به خصوص هنگام تلاش برای مدیریت تعارض، عوامل زیادی از جمله نحوه بحث شما وجود دارد.

بنابراین، مهم است که در مورد نحوه صحبت کردن با یکدیگر صحبت کنید. در یک زمان آرام، از شریک زندگی خود بپرسید که در مورد نحوه برخورد شما دو نفر برای حل تعارض چه احساسی دارد.

آیا یکی از شما دیوار سنگی می سازد ؟ آیا انتقادی وجود دارد حتی اگر غیرعمدی باشد؟ در مورد احساسات خود بحث کنید.

داشتن این مکالمه زمانی که با یکدیگر در صلح هستید می تواند به شما کمک کند تا استراتژی هایی را برای مبارزه با مشکلات دشوار درگیری اجرا کنید. شما همچنین کمی بیشتر در مورد یکدیگر خواهید شناخت (حتی اگر اینها ویژگی هایی هستند که هر دو باید روی آنها کار کنید).

 

“رویاهای خود را در تعارض” کشف کنید

شور و شوقی که در تضاد ظاهر می شود اغلب می تواند به چیزی عمیق تر از موضوع مورد نظر مرتبط باشد. به بحثی فکر کنید که اخیراً داشتید. از شریک زندگی خود بیشتر بپرسید که واقعاً چه می خواستند و چرا. دیدگاه خود را در مورد موضوعات یا امیدهایی که بر موضع شما تأکید کرده اند به اشتراک بگذارید. دکتر گاتمن معتقد است که رویاهایی در تعارض وجود دارد. صحبت کردن در مورد آن رویاها به شما کمک می کند بفهمید که چه چیزی هر یک از شما را در این زمینه درگیری انگیزه می دهد و شما را به یکدیگر نزدیکتر می کند.

 

زمان تفریح را فراموش نکنید

از شریک زندگی خود بپرسید که دوست دارد برای سرگرمی چه کاری انجام دهد. شما فکر می کنید ممکن است قبلاً بدانید، اما سرگرمی ها و علایق با گذشت زمان تغییر می کنند. با ایده شریک زندگی خود در مورد یک زمان خوب ادامه دهید و برنامه ریزی کنید تا به طور منظم با هم بازی کنید . به خوبی از مسئولیت های روزانه خلاص خواهید شد و به یاد خواهید آورد که لذت بردن دوباره از یکدیگر چگونه است.

 

فکر نهایی

راه های زیادی برای ساخت نقشه های عشق وجود دارد. نکته کلیدی این است که در مورد شریک زندگی خود کنجکاو بمانید. مهم نیست چقدر با هم هستید، هنوز چیز جدیدی در مورد آنها وجود دارد که می توانید آن را کشف کنید.

 

برای گرفتن نوبت مشاوره حضوری یا آنلاین از دکتر مهدی شاهمرادی متخصص روانشناسی و زوج درمانگر اینجا کلیک کنید

ویا از طریق شماره تماس های سایت و یا شماره واتساپ 09378739494 اقدام نمایید